عدالت بايد بر همه يکسان تطبيق گردد
   پوها ند داکتر محمد ظاهر حکمی پوها ند داکتر محمد ظاهر حکمی

خدمت مقامات زیربط وزیعلاقه احتراما عرض است  اینکه جمهور ی اسلامی افغانستان به اصطلاح با داشتنن سرعت عمل در کار و فعا لیت های صادقانه و عادلا نه ی روز مره خود درین روزها فردی از افراد را بنام جنایت کار و قاتل دسته جمعی مردم بی گناه که از سا لها با یک ناتوانی در قید زندان حیات بسر می برد با یک سر وصدای بلند محکوم به اعدام اعلا ن  نموده و از جانب دگر سایر خاینین ملی را که اعمال ننگین شان منحیث قوماندان سالاران وبه اصطلاح مدافعین دین مبین اسلام به جهان وکشور مانند افتاب روشن وثابت است با دادن کرسی ها معاشات بلند و خود رو های لکس در کنار خود جا داده به فعا لیت های انها افتخار نموده شاباش میگوید. همچنان دولت همیشه با ندای رسا گفته و میگوید که اجرات دولت بر طبق قانون در جهت ارامی و نابودی خاینین به ملت ووطن یکسان صورت گرفته بی انصافی در ان وجود ندارد.در حالیکه عمل کرد کنونی مغایر با گفتار ان بوده یکسانی  عدالت  اجتماعی در ان د یده نشده قابل قبول مردم نمیبا شد. به همین ترتیب  دولت داد از د یموکراسی و تطبیق قوانین مدنی و عدالت منطقی حرف میزند که باید با ان سرا پا گوش داده شود . در حالیکه واقعیت ها دگرگون بوده اگر به رسانه ها وجراید ملی و راپور های حقوق بشر گوش داده شده ونظر انداخته شود نظرات وپشنهاد ها در مورد عمل کرد دولت چیز دگر ی میگوید.تا جای که دیده میشود اشخاص وافراد تعلیم یافته و صادق به ملت ومیهن با تاپه مهر کمونستی در پيشانی شان به زندان فرستاده میشوند.و یا بدون داشتن و ظیفه واعتماد بالای انها در گوشه بداخل ویا خارج از کشور امرار حیات داشته در فراق محبت به کار وخدمت به میهن وکسب اعتماد ارکین دولت سوخته ومیسازند .نمیگویم که اسدالله سروری و سایر

 هم مانند ان با داشتن جر م وجرایم مشهود و مستند حتمی بخشیده شوند  و به انها فرصت فعالیت ها وکرسی های بالا داده شود . نه خیر. چنین تقاظا و پشنهاد  از هیچ فرد صادق به خاک و مردم در مورد  اشخاص خا ین وقاتل که منافع خود را بالا ار منافع مردم دانسته باعث چور وچپاول و تباهیت شده ومیشوند قابل قبول نبوده و نباید این چنین اشخاص عفو گردند.جزای عمل شرط است وسزای قروت اب گرم.نسبت شرایط نا همگون وناا مییتی  که همین اکنون هر روز به ده ها نفر ذریعه این و ان بقتل میر سند و پروسه نا امنی در تشدید بوده وجریان دارد و در پهلوی ان اشخاص مظنون بقتل و چپاول  در کرسی ها نشسته جریانات را نظاره میکنند . هرگاه تطبیق قانون محاکمات وغیره  در مورد انها حسب وجدان پاک کندی میکند وقلم کار نمیدهد  پس اعدام اسد الله سروری بر کدام زخم کهنه ونو مردم مرحم گذار خواهد شد که حتمی باید اعدام گردد.شواهد مبارزات سیاسی حکم اعدام سروری  را یک جانبه و ذریعه  تفاهم های  سیاسی ضد مفکور ان و براورده شدن  عقده های حزبی و عقیدتی  و مبارزات قدرت طلبی که جنتیات شان به مراتب نسبت  به جنایات سروری بیشتر وخطر ناک تر است دنبال گردیده وبه اعدام سوق داده شده است.تا باشد که بشکلی ار اشکال چنین اشخاص برچیده  شده سد راه نگردند. مردم بلا کشیده کشور در اضطراب تشنه خون خاینین و قاتلین و چپاول گران دیرورز و امروز بوده با صدای حقوق بشر همنوا استند. خواهان عمل کرد سریع وعادلا نه  دولت  در زمینه پاک سازی کشور از وجود خاینین و وطن فروش  و دزدان  و لو من باشم ویا خودت هر چه زودتر مبیا شند

د عدالت په تله ناستی  * د ندی وهلو کی د لاس خارخت کوینه .

مبر هن و معلوم تان است که در تمام نظام ها و لو قبلی        کنونی و یا اینده با شد جهت بقای زمام داری و زندگی پر شکو میکو شند تا رقیبا ن و مخالفین که سد راه میشوند ولو به مر گ فر دی و یا گروپی انها تمام شود به شکلی از اشکا ل از بین ببرند. سروری نیز از ارگان های بلند پایه زمام  وقت بودکه به ان دستور  داده میشد و وی حسب  ایجاب وظیفه به ان عمل می نمود. که این سیا ست در تمام جهان  و کشور ما هم مورد تطبیق بوده  و اکنون انجام میگردد.بطور مثال اگر گلبدین یا ملا عمر ویا سیاف  ربانی  و هم مانند انها به گیر دولت زمان سروری می افتیدند  فکر میکنید که دولت به انها کرسی ها  وخود رو ها میداد ویا به سرنوشت دگران میر سیدند. در حالیکه امروز اکثر این اشخاص متذکره در کرسی ها نشسته حکم فر مای میکنند.هر گا ه همین  امروز یعنی گلبدین ها ربانی ها سیاف ها محقق ها دوستمی ها وعده ی از نظا میا ن ان وقت  وغیره وغیره به محکمه عدالت دولت کنونی  غرض جواب  دهی کشانیده شوند به هزاران هزار  از بازماند گان  مقتولین ان زمان  با اسناد  وشواهد غرض اثبات جرم انها حاضر به شهادت شدهبه ثبوت میر سانند .

  میدا نیم که دولت اکنون بنا بر نا مسا عد بودن  شرایط و به جزا رسانیدن تمام مجرمین و کشانیدن انها به محکمه نا ممکن بوده  جز باعث بروز اشکالات سیا سی و سد راه اجرات و یقای دولت شده دگر سودی نمیبخشد. ممکن در میثر شدن فرصت دولت در مورد محکمه انها  اقدامی نموده  حق را به حقدار بسپا رد. در صورت که دولت  اکنون فرصت محاکمه خاینین اشخاص متذکره فوق را بنابر عواملی که ذکر شد ندارد . پس محکوم به اعدام یک نفر که از سال ها بخاطر رفع و اکمال جرم خود به زندان  افتیده و بقدر کافی جزای اعمال خود را کشیده ومیکشد در زنده ماندن ان در ادامه بقای دولت چه خطر ی را پیش خواهد کرد  ویا اگر همین فیصله حکم محکمه با لای ان عملی میگرد .گدام بخش از درد های ملت مداوا و پاک سازی از وجود دشمنان  مردم صورت میگیرد.  فکر میکنم با اعدام سروری  فقط و فقط انعده اشخا ص خوشنود  وخاطر ارام میا بد که به ان اختلا ف عقیدتی  وسیا سی  دارند.چون سروری را منحیث کمونیست میدانند ومخالف نظر انها است بدین لحاظ به اعدام ان تاکید و پای کوبی ممکن نمایند . در حالیکه  سیاست  دیموکراسی  که سیا ست دولت کنونی است این چنین  مفکوره ها و روش های غیر عادلانه  و یک جانبه  را نپذیرفته در تساوی حقوق  اجتماعی  و عفومقصرین اجرات تحمیلی  سابق  نظر نیک داشته  عمل مینماید.

    یک بار دگر امید واریم  در مورد حکم اعدام سروری  که یک جانبه  وتنها  د ر حصه وی  صورت گرفته غو ر مجد د  بصورت عادلانه ان با سایر خاینین و مقتولیین که در خودرو ها چکر میزنند و حکم فر مایی میدارند یکجا و موازی پروسه مکحمه اغاز و فیصله جامع که واقعا درد مردم درد دیده به ان مداوا گردد انجام شود تا با شد که ملت نادر و ستم دیده  از چنگ خون خواران چوکی طلب نجات یابند.و همه مردم بخاطر ارام در عمران و ابادی کوشیده واز خطر جنگ کشت وخون چپاولگری وغیره بعید بوده زیست باهمی خویش را از سر گیر یند.                                            

                           پیروز با شید                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            


May 28th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات